اخبار

درخشش مراکز تحقیقاتی پژوهشکده سلامت در در رتبه بندی و ارزشیابی مراکز تحقیقاتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

درخشش مراکز تحقیقاتی پژوهشکده سلامت در در رتبه بندی و ارزشیابی مراکز  تحقیقاتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 
دکتر بهزاد کرمی متین رئیس پژوهشکده سلامت از ننایج رتبه بندی و ارزشیابی مراکز  تحقیقاتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد. 
رئیس پژوهشکده سلامت اعلام کرد: بر اساس ارزشیابی و رتبه بندی وزارت بهداشت از تعداد 781 مرکز تحقیقاتی با فعالیت بیش از یک سال در ده گروه مختلف، مراکز تحقیقاتی پژوهشکده سلامت موفق به کسب جایگاه های ارزشمندی شده اند.
 بر اساس این رتبه بندی مرکز تحقیقات عوامل محیطی موثر بر سلامت موفق شده است در گروه ارتقاء سلامت با فعالیت پژوهشی بیش از پنج سال و در میان 113 مرکز تحقیقاتی رتبه اول را به خود اختصاص دهد.
مرکز تحقیقات اختلالات خواب نیز از رتبه شایان توجهی برخوردار بوده و در بین ۲۵۹ مرکز  تحقیقات بالینی با بیش از ۵ سال سابقه فعالیت رتبه پنجم را کسب نموده است.
همچنین مرکز تحقیقات علوم دارویی نیز با شش پله صعود رتبه هشتم مراکز تحقیقات بیومدیکال فاقد ردیف مستقل بودجه با بیش از 5 سال فعالیت و در میان161 مرکز تحقیقاتی را به خود اختصاص داده است.
مرکز تحقیقات پیشگیری سوء مصرف مواد نیز با کسب جایگاه بیست و یکم و مرکز تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقاء سلامت با کسب جایگاه بیست و سوم در گروه مراکز تحقیقات ارتقاء سلامت فاقد ردیف مستقل بودجه با بیش از 5 سال فعالیت در میان 113 مرکز تحقیقات قرار گرفته اند.
در گروه مراکز تحقیقات بالینی فاقد ردیف مستقل بودجه یک تا پنج سال فعالیت مرکز تحقیقات بیماری های عفونی رتبه شانزدهم و مرکز تحقیقات قلب و عروق رتبه هجدهم را در میان 67 مرکز تحقیقاتی به خود اختصاص داده اند.
دکتر بهزاد کرمی متین رئیس پژوهشکده سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کسب این موفقیت ها را به روسای مراکز تحقیقاتی، اعضای هیات علمی، پژوهشگران و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صمیمانه تبریک گفتند و آن را شایان تقدیر و قدردانی دانستند و بیان داشتند که با برنامه ریزی هدفمند و تلاش موثر اعضای عیات علمی و پژوهشگران، ضمن حفظ جایگاه کسب شده، می توان به موفقیت های بیشتر در جهت نیل به اهداف کلان حوزه سلامت در کشور و استان دست یافت و موجبات ارتقای سلامت جامعه را فراهم نمود.
۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید