اخبار

سرمقاله مجله لنست

  

در سراسر جهان ، میلیون ها نفر برای به حداقل رساندن انتقال سندرم حاد تنفسی COVID-2019 در خانه میمانند، اما پرسنل بهداشتی دقیقاً برعکس آن را انجام می دهند. آنها به کلینیک ها و بیمارستان ها می روند و خود را در معرض خطر COVID-2019 قرار می دهند. آمارهای کمیسیون بهداشت ملی چین نشان می دهد که بیش از 3300 نفر از پرسنل بهداشتی از اوایل ماه مارس به این ویروس آلوده شده اند و طبق گفته رسانه های محلی تا اواخر فوریه ، حداقل 22 نفر جان خود را از دست داده اند. در ایتالیا 20٪ از پرسنل بهداشتی به این ویروس آلوده شده اند و برخی نیز جان باخته اند. گزارش های تهیه شده از پرسنل پزشکی در معرض خطر عفونت و همچنین خطرات فرسودگی جسمی و روحی ، عذاب تصمیمات دشوار تریاژ و درد از دست دادن بیماران و همکاران قرار دارند.

با افزایش سرعت همه گیری، دسترسی به تجهیزات محافظ شخصی (PPE) برای کارکنان بهداشت و درمان یک نگرانی اساسی است. کارمندان پزشکی در بسیاری از کشورها دارای اولویت هستند، اما کمبود PPE در بیشترین تأسیسات شرح داده شده است. برخی از کادر پزشکی منتظر تجهیزات هستند در حالی که در حال حاضر بیمارانی را ویزیت می کنند که ممکن است آلوده شده باشند. در کنار نگرانی از امنیت شخصی آنها، کارکنان مراقبت های بهداشتی از انتقال این عفونت به خانواده های خود مضطرب هستند. کارکنان مراقبت های بهداشتی که از والدین سالخورده یا فرزندان خردسال مراقبت می کنند تحت تأثیر تعطیلی مدارس، سیاست های فاصله گذاری اجتماعی و اختلال در دسترسی به مواد غذایی و سایر موارد ضروری قرار می گیرند.

هرچند سیستم بهداشتی درمانی می تواند بیش از حداکثر ظرفیت برای ماه ها کار کند. اما پرسنل مراقبت های بهداشتی برخلاف تهویه ها یا دستگاه ها، نمی توانند برای مدت طولانی با ظرفیت100٪ کار کنند. بسیار مهم است که دولت ها کارکنان بهداشت و درمان را نه فقط به عنوان یک ابزار، بلکه به عنوان یک انسان ببینند. در سراسر جهان باید ایمنی کارکنان مراقبت های بهداشتی تضمین شود. تهیه کافی PPE تنها اولین قدم است. سایر اقدامات عملی باید در نظر گرفته شود، از جمله لغو وقایع غیر ضروری برای اولویت بندی منابع، تأمین غذا ، استراحت و حمایت از خانواده؛ و پشتیبانی روانی.

در حال حاضر ، کارمندان مراقبت های بهداشتی با ارزش ترین منبع در هر کشور هستند.

لینک دسترسی به اصل مقاله:

https://www.thelancet.com/action/showPdf?pii=S0140-6736%2820%2930644-9
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید